„Graj-End ” s.c. , firma działająca od kilku lat na rynku audio, zajmuje się z sukcesami budową kolumn oraz okablowania. Oferuje trzy modele kolumn: dwubryłowe „Numer Jeden”, jednobryłowe „Numer Dwa” i klasyczne monitory „Numer Trzy”. Kolumny wolnostojące mają budowę czterodrożną z dużym 30cm głośnikiem na dole i wstęgowym tweeterem na górze, monitory trójdrożną. Użyte w nich głośniki pochodzą z lat 50-tych, a całość skonfigurowana jest tak, by z maksymalną rozdzielczością ujawnić wszelkie niuanse barwowe i dynamiczne. Szczegółowość tych kolumn umożliwia usłyszenie dźwięków, które zwykle ukrywają się gdzieś w wybrzmieniach, ale nie wprowadza przy tym wrażenia przeostrzeń czy suchości barwy. Kolumny są bardzo muzykalne, słuchanie ich sprawia wiele przyjemności, bez względu na gatunek muzyczny.

 

W kolumnach konstruktor zastosował nietypowe rozwiązanie – umieścił w nich dwie zwrotnice, do których można podłączyć zarówno wzmacniacze 4 jak i 8 omowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

„Graj-End” prócz kolumn „Numer Dwa” udostępnił do odsłuchów wzmacniacz lampowy „Ampli-Graj” zaprojektowany i wykonany na specjalne zamówienie  przez firmę Audio Akustyka z Suwałk. Konstrukcja, mimo że maksymalnie uproszczona ( SE na lampie EL84 z wejściówką ECC81 i lampą prostowniczą EZ91), waży ponad 30kg. Dźwięk bardzo muzykalny, a przy tym niezwykle rozdzielczy –  kwintesencja wzmacniacza lampowego.

 

Żródłem dźwięku jest zbalansowany DAC Audio Gd Reference 5.32, do którego sygnał dochodzi albo z Playera SONY, albo z laptopa z programem odtwarzającym Foobar. Dystrybutor (4hifi.pl) tak opisuje ten model DACa:

„Reference 5.2 to pełni zbalansowany przetwornik cyfrowo-analogowy, skonstruowany z 4 przetworników C/A PCM1704UK dla wymagających użytkowników oraz zastosowań profesjonalnych. Użyty procesor DSP-1 realizuje oversampling: x2; x4; x8, oraz redukcję jittera. Część analogowa jest zbudowana z elementów dyskretnych i dzięki zastosowaniu technologii Non-Feedback, braku kondensatorów sprzęgających oraz ACSS (Audio-gd Current Signal System) umożliwiającego pracę w domenie prądowej, osiągnięto neutralny dźwięk pozbawiony podbarwień. „

 

 

Okablowanie – najwyższy model „Graj-Kabli. Numer Jeden”, zarówno sieciówki, jak interkonekty i kable głośnikowe.  Wpięte do systemu pokazały świetnie krawędź dźwięku i ujawniły niewiarygodną mikrodynamikę, zachowując neutralność barwy.

 

System ustawiono w pomieszczeniu 30m2. Na ścianach za sprzętem i na przeciw zawisły specjalne gąbki wytłumiające pogłos. Dodatkowo na czas krytycznych odsłuchów rozkładane są na całej podłodze wełniane dywany. Wygłuszenie pomieszczenia pozwala usłyszeć o wiele więcej szczegółów mikrodynamicznych niż bez wytłumienia. Ma też kolosalny wpływ na jakość stereofonii.

 

 

Cały system „Graj-End” ustawiony jest na wahliwych podkładkach, od wzmacniacza przez DAC, Player, laptop, po kolumny. To dość nietypowe rozwiązanie, ale wyraźnie słychać, że podkładki polepszają zarówno barwę jak i dynamikę, wpływają też na rozdzielczość. Usunięcie podkładek spod dowolnego urządzenia degraduje dźwięk. Dotyczy to także kolumn.

 

 

System „Graj-End” prezentuje dźwięk na najwyższym poziomie. Zwraca uwagę jego muzykalność, wybitna rozdzielczość i stereofonia oraz doskonałe pokazanie barwy. Sprawdza się w każdym gatunku muzycznym, od popu przez jazz do muzyki klasycznej. Możliwe są prezentacje systemu dla zainteresowanych.   Kontakt: http://absolutor.pl/polish/kontakt.html